Czynności kancelaryjno-biurowe podejmowane w sekretariatach zespołów kuratorskiej służby sądowej, 16-18 maja 2018 r., U7/18
Maciej Zieliński doktor nauk prawnych, członek Biura Studiów i Analiz Sądu Najwyższego, adiunkt w Katedrze Prawa Pracy i Prawa Socjalnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autor publikacji z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz prawa cywilnego.
Aleksander Samek mgr pedagogiki resocjalizacyjnej, ukończył studia podyplomowe z zakresu prawa karnego wykonawczego oraz zarządzania zasobami ludzkimi, kurator specjalista, kierownik w I ZKSS Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej, delegat do Krajowej Rady Kuratorów IV kadencji, współpracuje z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu jako nauczyciel akademicki, prowadzi zajęcia z aplikantami kuratorskimi. Autor kilkunastu publikacji z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i kurateli sądowej, wiceprezes Dolnośląskiego Stowarzyszenia Kuratorów Sądowych FRONTIS.
Podstawy prawne ochrony informacji niejawnych i podstawowe zasady postępowania z informacjami niejawnymi.
Organizacja i zakres działania kuratorskiej służby sądowej:
kuratorzy sądowi w strukturze wymiaru sprawiedliwości – informacje podstawowe,
zadania realizowane przez kuratorów rodzinnych i nieletnich – informacje podstawowe.
Sekretariaty zespołów kuratorskiej służby sądowej (podstawowe terminy i definicje):
organizacja sekretariatu,
zakres zadań sekretariatu,
obowiązki Kierownika sekretariatu, czynności administracyjne i czynności sądowe.
Organizacja i zakres działania sekretariatów kuratorskiej służby sądowej:
organizacja sekretariatu,
zakres zadań sekretariatu,
nadzór merytoryczny i administracyjny nad pracą sekretariatu.
Urządzenia ewidencyjne:
rodzaje urządzeń ewidencyjnych (wykazy, kontrolki, skorowidze alfabetyczno-numeryczne),
sposób i reguły dotyczące prowadzenia ksiąg biurowych, w tym w systemie informatycznym,
zasady sporządzania sprawozdań statystycznych.
Teczki akt kuratorskich:
opis teczki aktowej (numer porządkowy), zawartość teczki,
prowadzenie, przechowywanie, przekazywanie teczek.
Praktyczna realizacja czynności biurowych na kanwie obwiązujących przepisów prawnych:
prowadzenie, przechowywanie, przekazywanie teczek,
opis teczki aktowej (numer porządkowy), zawartość teczki (zamieszczanie dokumentów),
podstawowe czynności kancelaryjne – redagowanie pism urzędowych, struktura i status pisma urzędowego,
przyjmowanie i rozdział korespondencji, dekretacja pism, załatwianie spraw, wysyłanie korespondencji.
Ewidencja spraw i statystyka:
zasady sporządzania sprawozdań statystycznych w kuratorskiej służby sądowej.
Czynności kancelaryjno-biurowe i przepływ spraw w świetle regulacji dotyczących biurowości:
podstawowe czynności kancelaryjne – redagowanie pism urzędowych, struktura i status pisma urzędowego,
przyjmowanie i rozdział korespondencji, dekretacja pism, załatwianie spraw, wysyłanie korespondencji,
zasady współpracy i obieg dokumentów pomiędzy sekretariatem ZKSS a sekretariatem wydziału rodzinnego i nieletnich.
Przepływ spraw w świetle regulacji dotyczących biurowości:
wymiana informacji oraz zasady współpracy między wydziałami merytorycznymi a sekretariatami ZKSS.
Koordynacja z ramienia KSSiP:
-merytoryczna:
sędzia Grzegorz Kister
tel. 81 458 37 54
e-mail: g.kister@kssip.gov.pl
-organizacyjna:
główny specjalista dr Monika Sędłak
tel. 81 440 87 22
e-mail: [email protected]