Język strony

Kontrast:

    /    

Strona główna - Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury

Główne Menu


Perspektywy zastosowania sztucznej inteligencji i potencjał technik multimedialnych w kształceniu kadr wymiaru sprawiedliwości

Kwartalnik Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury * 2024* tom 56* zeszyt 4* s. 99-113 * ISSN 2083-7186

Perspektywy zastosowania sztucznej inteligencji i potencjał technik multimedialnych w kształceniu kadr wymiaru sprawiedliwości

Prospects for the application of artificial intelligence and the potential of multimedia techniques in judicial training

 

Dr hab. inż. Krzysztof Szklanny, profesor Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, Kierownik Katedry Multimediów na Wydziale Informatyki, Kierownik Studiów Podyplomowych Komunikacja wizualna, Kierownik ds. programu nauczania Informatyki na Wydziale SNM na ścieżce anglojęzycznej, Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich,  https://orcid.org/0000-0001-6540-1671

 

https://doi.org/10.53024/7.4.56.2024

 

URL: https://www.kssip.gov.pl/pobierz_plik/kssip_4_2024_7_szklanny

Artykuł w formacie epub

Artykuł w formacie mobi

 

SUMMARY:

This article described practical applications of multimedia techniques based on artificial intelligence (AI) solutions. Their scope includes generative technologies, i.e. creating text, images, and 360-degree panoramas. IT terms such as corpus language model are defined, which will facilitate understanding of how AI algorithms work. The article shows how these technologies can be used in judicial training. The European Judicial Training Network organized the first-ever training using VR (Virtual Reality in Judicial Training) technology. The training involved creating a presentation using 360° panoramas with artificial intelligence. The article also describes an example of cooperation between two universities – the National School of Judiciary and Public Prosecution and the Polish-Japanese Academy of Information Technology – in which students of the Faculty of New Media Arts prepared virtual tours. The prepared materials can be used in the education of judicial personnel. The advantages and disadvantages of existing solutions are discussed using specific examples. The article presents one of the tools developed as part of the CLARIN project. Common Language Resources & Technology Infrastructure) is a pan-European scientific infrastructure that allows researchers in the humanities and social sciences to work comfortably with large collections of texts. Aspects of practical applications with concrete examples are presented to implement them into everyday work in judicial education.

Key words: AI, artificial intelligence, data classification, multimedia techniques, education, multimedia presentations

Bibliographic Citation:

SZKLANNY, K. Perspektywy zastosowania sztucznej inteligencji i potencjał technik multimedialnych w kształceniu kadr wymiaru sprawiedliwości, Kwartalnik Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. 2024, t. 56, z. 4, s. 99-113. ISSN 2083-7186. DOI: 10.53024/7.4.56.2024

 

Data publikacji: 
2024-12-31 11:21
Data wytworzenia: 
2024-12-31 10:36
Autor treści: 
Rafał
Jędrzejowski
Ostatnia zmiana: 
2024-12-31 11:21
Autor zmiany: 
Rafał
Jędrzejowski